Miten markkinoinnin tuotto lasketaan?
Kokeile markkinoinnin ROI -laskuria!

Markkinointi on aina investointi, ei kuluerä. Markkinoinnin ROI -laskuri auttaa suunnittelemaan kampanjainvestointia suhteessa tavoitteisiin ja kokeilemaan, millaisilla panoksilla pääset kampanjatavoitteisiisi tehokkaimmin.

Syötä laskuriin kampanjasi tavoitteet ja kokeile erilaisia budjettivaihtoehtoja, niin näet, kuinka suuri prosenttiosuus mainontaan sijoittamastasi rahasta todennäköisesti palautuu ostoina.

Markkinoinnin ROIn laskeminen ei toki ole aina yksinkertaista, sillä mainonnan vaikutusta esimerkiksi brändiin voi olla hankala mitata ilman kattavampaa tutkimusta. Laskurilla saat kuitenkin käsityksen siitä, millaisin panostuksin pääset tavoitteisiisi tehokkaasti.

Saat ROI-laskurin käyttöösi täyttämällä tietosi lomakkeeseen.

Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Tietosuojakuvaus.

Laskurissa voit kokeilla, miten nämä tekijät vaikuttavat markkinointisi ROIhin:

Kampanjan kokonaiskulut:
paljonko aiot sijoittaa kampanjaan kokonaisuudessaan, sisältäen mainonnan suunnittelun, aineistojen tuotannon ja mediakustannukset.

Verkkosivukävijöiden määrä:
montako kävijää odotat verkkosivuillesi kampanjan kautta.

Liidien määrä, %:
montako prosenttia verkkosivukävijöistäsi jättää yhteydenottopyynnön tai konvertoituu muulla tapaa liidiksi. Voit käyttää tässä kokemuksia aiemmista kampanjoistasi tai sivustosi normaalia liidikonversioprosenttia.

Myyntimahdollisuuksien eli opportunityjen määrä, %:
millainen osuus liideistä kehittyy aidoiksi myyntimahdollisuuksiksi. Voit käyttää tässä kokemuksia aiemmista kampanjoistasi tai liidiesi normaalia konversioprosenttia.

Konversio %:
millainen osuus myyntimahdollisuuksista päätyy kaupaksi. Voit käyttää tässä kokemuksia aiemmista kampanjoistasi ta myyntimahdollisuuksiesi normaalia konversioprosenttia.

Palvelun tai tuotteen keskikaupan hinta:
keskikaupan hinta euroina.